Самопідготовка

САМОПІДГОТОВКА В ГРУПІ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

Значення самопідготовки
Одне із найважливіших завдань у режимі роботи ГПД є виконання домашніх завдань (самопідготовка).
Самопідготовка — одна з форм організації навчального процесу в групі продовженого дня. Це обов’язкові щоденні заняття, на яких школярі самостійно виконують навчальні завдання в суворо відведений час під керівництвом педагога-вихователя.
     Мета самопідготовки: прищепити учням навички самоосвітньої роботи, яким у повсякденному житті надають величезного значення.
    Ця форма навчання, незважаючи на те, що її організують не в домашніх, а в шкільних умовах, має за мету формування самоосвітніх навичок та характеризується самостійними навчальними діями учнів.    Самостійна робота на цих заняттях передбачає вироблення навичок самоосвіти, самовиховання і сприяє всебічному розвитку особистості учня.

      Виникають нові можливості в розвитку і формуванні в учнів позитивного ставлення до навчання, стійких інтересів і навичок для подальшої самоосвітницької роботи. Весь зміст роботи в години самопідготовки спрямований на всебічний розвиток і вдосконалення здобутих умінь самостійної роботи, формування навичок раціонального використання навчального часу.

Завдання самопідготовки в ГПД

ü розширення меж навчальної роботи;
ü  поглиблення змісту навчальних предметів;
ü  одержання доступних умов для самостійного засвоєння знань, умінь і навичок;
ü  закріплення й повторення вивченого матеріалу на уроках;
ü  розвиток інтересу до навчання;
ü  набуття школярами навичок самостійної роботи;
ü  формування різноманітних навичок.

Навчальні функції самопідготовки
1.  Інформаційна функція полягає в організації школярів для якісного закріплення і повто-рення системи знань, отриманих на уроках. Її здійснюють за допомогою завдань, вправ, що вимагають від школярів самостійної індивідуальної роботи.
2.      Розвивальна функція виконує завдання всебічного розвитку інтересів учнів, їх потенціальних можливостей та пізнавальної діяльності. У процесі самопідготовки розвиваються увага, пам’ять, мислення, мовлення дітей; удосконалюються в цілому всі психічні процеси.
3.     Конструктивна функція сприяє формуванню у школярів навичок планування навчальної діяльності, розподілу та використанню своїх можливостей.

4. Комунікативна функція полягає у формуванні в учнів позитивного ставлення до знань як до досвіду попередніх поколінь.
5.     Творча функція розкривається в такому підході до здобутих знань, коли за їх допомогою школярів виникає потреба у творчому самовираженні.



 САМОПІДГОТОВКА
Мета: розвивати та вдосконалювати вміння учнів самостійно працювати; формувати навички раціонального використання часу; сприяти розвитку ініціативи, пізнавального інтересу, розумової та творчої діяльності, виробленню навичок самоосвіти, самовиховання; виховувати відповідальність, охайність, працелюбність.

Обладнання: пам'ятка «Як працювати під час самопідготовки»; підручники; довідники; фігурки звірят; картки із завданнями; чернетки.

Хід заняття

І. Підготовча частина

1. Організаційний момент

2. Складання плану роботи

- Діти, приготуйте щоденники, зошити, підручники та необхідне приладдя.
- Домашнє завдання з яких предметів ви отримали?
- Яке завдання найважче, на вашу думку?
- Пригадайте правило (алгоритм виконання).
- Якими посібниками ми зможемо скористатися під час виконання домашньої роботи?
- Пригадайте правила роботи під час самопідготовки (пам'ятка).

Вихователь та учні колективно складають план роботи та визначають, скільки часу потрібно буде на виконання кожного предмета.


3. Проведення вправ, дидактичних ігор

- На дошці виставлено фігурки звірят — це учні лісової школи, під кожною фігуркою є кишеньки для карток із завданнями.

За допомогою цих ігор учні вчаться перевіряти власну роботу, аналізувати помилки, доводити правоту.
►► Математична розминка. Гра «Лісова школа»

- Діти, розв'яжіть приклади разом із учнями лісової школи.

Звірята мають такі відповіді: 14, 15, 18, 16, 21 (картки відповідно вставлені в кишеньки).

Діти звіряють відповіді лісових мешканців зі своїми результатами.

- Хто помилився?
- А як це могло трапитися?

►► Мовленнєва розминка. Гра «Пригадай словечко»

- А тепер пригадаймо словникові слова, що ви вивчали на уроках української мови.

- Кожний член групи по черзі має вийти до дошки, записати по одному словниковому слову і підкреслити орфограму в ньому. Учень, який записав слово, передає естафету однокласникові.

Примітка. Записи можна робити не тільки на дошці, а й на аркуші паперу.

ІІ. Самостійна робота учнів

1. Виконання учнями письмового завдання з математики

- Щоб краще запам'ятати все, що ви вчили на уроках, потрібно виконати домашнє завдання. Розпочинаємо виконання завдань з математики.

Вихователь стежить за роботою та осанкою учнів.
2. Фізкультхвилинка

- Молодці, добре попрацювали, а тепер — фізкультхвилинка «Ми писали».

Ми писали, ми трудились,
Наші пальчики стомились.
Втому з пальчиків струсили
И стисли в кулачок щосили,
У замочок їх замкнули
І до сонця потягнули.
Привітались пальці в танці,
(Їх ніяк не зупинити),
Вправо-вліво, вліво-вправо
Будуть весело ходити.
Візьмем швидко ручки в руки
І без ліні до науки.
Будем знову працювати,
Будем грамоту вивчати.


3. Виконання учнями письмового завдання з української мови

- Відпочили, а тепер виконаймо завдання з української мови! Ще раз згадайте правило, яке ви сьогодні вивчили.

4. Психогімнастика «Весняне сонечко»

- Відпочиньмо і виконаймо вправу «Весняне сонечко». Заплющте очі, витягніть руки. Уявіть, що на долоньках у вас маленькі сонечка.

Через пальці, як промінці сонечка, йде тепло по всій руці. Руки заспокоїлися, відпочивають. Переключаємо увагу на ноги, сонячні промінці зігрівають стопи, пальці ніг. Втома минає, м'язи відпочивають. Дихання заспокоюється, стає спокійним, рівномірним.

Усміхніться одне одному, передайте тепло своїх долонь, скажіть одне одному добрі слова.

5. Година читання

- Берімося до виконання завдання з читання.

ІІІ. Підбиття підсумків самопідготовки

1. Самоперевірка та взаємоконтроль виконання домашнього завдання

- А тепер, будь ласка, перевірте свої роботи. Якщо є помилки, виправте.

- Обміняйтеся зошитами і виконайте перевірку.

2. Перевірка домашнього завдання вихователем

- Я теж проглянула ваші зошити і хочу привернути вашу увагу на тому, що...

3. Рефлексія результатів

- Яке завдання вам було найважче виконати?
- Який матеріал засвоїли недостатньо?
- На що потрібно звернути увагу і допрацювати?

4. Виставка зошитів

Вихователь перевіряє, чи всі встигли виконати завдання, над чим слід ще попрацювати. Аналізує якість виконання роботи. Відзначає найбільш старанних учнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий